Lewin Kłodzki to mia­stecz­ko nie­da­leko Ku­do­wy Zdro­ju w po­bli­żu gra­ni­cy z Cze­cha­mi. Po­łożone jest ma­low­ni­czo po­mię­dzy Wzgó­rza­mi Le­wiń­skimi a Gó­ra­mi Or­lic­kimi. Od wielu lat przy­jeż­dża­ją tu dzie­ci i mło­dzież z Otwoc­ka, dawniej zwłaszcza har­ce­rze, na letni i zi­mo­wy wy­po­czynek. Miej­sce to jest do­skona­łym punk­tem wy­pa­do­wym zimą — do u­pra­wiania spor­tów zi­mo­wych, a latem — dla zwie­dza­nia Gór Sto­łowych, Su­de­tów, ale rów­nież miejsc po­łożonych poza gra­ni­cami Pol­ski, ta­kich jak Skal­ne Mia­sto w Cze­chach, czy nawet Praga i Wie­deń.

niedziela, 28 lipca 2019

Kulturalnie w Kudowie (dzień 10)


Przed­po­łu­dnie roz­poczę­li­śmy od wi­zy­ty w ko­ście­le. A zaraz potem u­da­li­śmy się do Ku­do­wy Zdro­ju, która jest o­stat­nim pol­skim mia­stem przed cze­ską gra­ni­cą. Jest zatem świet­ną lo­ka­li­zacją do kul­tural­nych przed­się­wzięć we współ­pra­cy z Cze­cha­mi. Dziś mie­liśmy o­ka­zję zo­ba­czyć o­twar­tą próbę przed wie­czor­nym kon­certem 4. Edy­cji Fe­sti­wa­lu CZ-PL. Przez scenę prze­wi­nę­ło się kilku zna­nych z te­lewi­zji wy­ko­naw­ców. Wie­czor­ny kon­cert bę­dzie trans­mi­to­wany przez TVP. Po o­bie­dzie za­stę­py za­pre­zen­to­wały przy­go­towa­ne przez sie­bie przed­sta­wienia ka­bare­to­we. Po za­pad­nię­ciu zmro­ku w pla­nach był pokaz tań­czą­cych fon­tann w dusz­nic­kim Parku Zdro­jowym. Nie­stety fon­tanny u­stą­pi­ły miej­sca rzę­si­ste­mu desz­czo­wi, a świa­tła – kilku bły­ska­wi­com.