Lewin Kłodzki to mia­stecz­ko nie­da­leko Ku­do­wy Zdro­ju w po­bli­żu gra­ni­cy z Cze­cha­mi. Po­łożone jest ma­low­ni­czo po­mię­dzy Wzgó­rza­mi Le­wiń­skimi a Gó­ra­mi Or­lic­kimi. Od wielu lat przy­jeż­dża­ją tu dzie­ci i mło­dzież z Otwoc­ka, dawniej zwłaszcza har­ce­rze, na letni i zi­mo­wy wy­po­czynek. Miej­sce to jest do­skona­łym punk­tem wy­pa­do­wym zimą — do u­pra­wiania spor­tów zi­mo­wych, a latem — dla zwie­dza­nia Gór Sto­łowych, Su­de­tów, ale rów­nież miejsc po­łożonych poza gra­ni­cami Pol­ski, ta­kich jak Skal­ne Mia­sto w Cze­chach, czy nawet Praga i Wie­deń.

niedziela, 21 lipca 2019

Historycznie i sprawnościowo (dzień 3)


Plan dzi­siej­szego dnia de­ter­mi­no­wa­ła po­goda. Pro­gnozy stra­szy­ły nas u­le­wa­mi i bu­rza­mi. Na szczę­ście nie spraw­dzi­ły się. Ulew nie było, a czas cie­płej mżaw­ki spę­dzi­liśmy zwie­dza­jąc pałac Ma­rian­ny Orań­skiej w Ka­mień­cu Ząb­ko­wic­kim. Gdy niebo prze­tar­ło się i nie­śmia­ło za­czę­ło wy­glą­dać słoń­ce prze­nieśliśmy się do Zło­te­go Stoku, gdzie za cel dzi­siej­szych wy­zwań ob­ra­li­śmy park li­no­wy „Ska­li­sko”. Przed ko­la­cją po­dzie­liliśmy się na za­stę­py, aby nasza grupa na­brała ksz­tał­tów obozu.